Trendy dopasowane do młodych

Nikogo nie dziwi dzisiaj stopniowa zmiana trendów na rynkach meblarskich. Wynika to z faktu pojawienia się całkowicie nowej grupy klientów – młodych, którzy dopiero zaczynają samodzielne życie i karierę zawodową, ale dzięki kredytom z banku mogą pozwolić sobie najpierw na kupno mieszkania a następnie na urządzenie go zgodnie ze swoimi długoletnimi pragnieniami. Wszystko to sprawia, że salony meblowe przeżywają prawdziwy najazd klientów na tyle młodych, by sprawdzone przez lata rozwiązania stylistyczne nie były w stanie absolutnie ich do siebie przekonać. Dlatego dla przetrwania meblarskiej marki bardzo ważne stało się umiejętne przedstawienie się jako na tyle nowoczesnej, by znaleźć złoty środek pomiędzy modernistycznymi formami a tym, co w meblach najbardziej sprawdzone i skuteczne mimo zmieniających się trendów. Pomysłowość projektantów jest dzisiaj bardzo imponująca, co da się zauważyć chociażby w innowacyjnych mechanizmach zatrzaskowych czy hamulcowych zastosowanych w meblach kuchennych. Dzisiejsze meble coraz częściej projektowane są tak, by spełniać w miarę możliwości więcej niż jedną rolę. Jednocześnie młodzi klienci zdecydowanie chętniej wydają pieniądze na marki, które prezentują się na tyle wyraziście, by nawet laik zauważył w nich pewną nutę wyjątkowości, firmy nie przesadzają więc z odważną estetyką.